איך מקימים קמפיין ממומן בגוגל ועוד כמה טיפים

Gradient Line

תוכן עניינים

איך מקימים קמפיין ממומן בגוגל ועוד כמה טיפים

נצא מנקודת הנחה שאתם כבר יודעים מה זה קמפיינים ממומנים בגוגל, ולמה חשוב שיהיה לכם לפחות אחד כזה לעסק. במידה ולא, אנחנו ממליצים להיכנס לעמוד הבלוג שלנו ולעבור על המאמרים הרלוונטיים לכם בכדי ללמוד על הנושא קצת. המאמר הבא מדבר על הקמת קמפיין ממומן בגוגל והוא יהיה מאוד טכני, כך שנצטרך אתכם מפוקסים וממוקדים. תקפלו שרוולים, ובוא ניצא לדרך.

איך מקימים קמפיין בגוגל מאפס

היכנסו לגוגל אדס וצרו את הפרופיל העסקי שלכם. הקלידו את שם העסק, אתר האינטרנט של העסק, ואת פרטי התשלום שאתם מתכוונים להשתמש בכדי לשלם על קמפיינים (כרטיס אשראי של העסק שלכם).

לאחר מכן, הגדירו את סוג המודעה שלכם. קמפיין במנוע החיפוש, בקמפיין וידאו, קמפיין מוצרים, או קמפיין במדיה החברתית. (תלוי מה התוצאות שאותם נרצה לקבל). בחרו את שיטת התשלום בה תרצו להשתמש, תשלום עבור קליק על המודעה, תשלום עבור 1000 צפיות של המודעה ועוד.

צרו קבוצת מודעות - הגדירו את קהל היעד שלכם, (תדמיינו מי הוא הלקוח המושלם שלכם, והגידור אותו כקהל יעד. אישה גבר, גיל, תחומי עניין, תחביבים וכו.
הגדירו מיקום גיאוגרפי של מודעות. יכול להיות אתם הסופר היחיד בשכונה, לכן רצוי קודם כל להתחיל מהמיקום שלכם.

גוף המודעה - הקלידו את המודעה שלכם (במידה וזו מודעה למנוע החיפוש). נסו שלא להיות מכירתיים במיוחד, אך ממוקדי מטרה. הגולש אומנם רואה את המודעה שלכם בראש הרשימה, אך הוא חייב גם להתעניין בה. קופי טוב = מכירה, זה עד כדי כך פשוט.

לבסוף - הגדירו עמה אתם מונים לשלם עבור הפעולה שהגדרתם לקמפיין קודם לכן (קליק או הופעה). נניח שיש לכם מוצר שנמכר ב100 שקל. יש לכם רווח של 40% עליו, כלומר 40 שקל.
קמפיין סביר אמור להמיר 30% מהגולשים שהשאירו פרטים. נניח ש 100 אנשים השאירו פרטים, 30% מהם הם לקוחות משלמים. 30 לקוחות כפול 40 שקל רווח = 1200 שקל.

תלוי בנישה שלכם, מחיר ממוצע התחלתי הוא 2 שקלים לקליק - שילמתם 100 קליקים כפול 2 שקל = 200 שקלים לקמפיין, ועשיתם 1200 שקל רווח. 100 שקל רווח נקי. שווה סך הכל לא?
התחילו בסכום קטן יותר שאתם מוכנים לשלם עבור קליק, פשוט כי אין לכם עדיין נסיון בתחום, ובהתחלה יהיה טיפה מאתגר להמיר 30% מהמשתמשים.

זה הכל, יש לכם קמפיין עומד בגוגל, מה עכשיו? עכשיו הזמן לאופטימיזציה.

אופטימיזציה וניטור קמפיינים בגוגל

לאחר השקת קמפיין הפרסום שלכם, חשוב מאוד לעקוב אחר התוצאות ולשפר את האסטרטגיה שלכם במידת הצורך. גוגל מציעה מספר כלים ומדדים שיעזרו לכם לעקוב אחר הביצועים של הקמפיין, השתמשו בהם:

  • שיעור קליקים.
  • שיעורי המרה.
  • עלות להמרה.

השתמש במדדים אלה בכדי לזהות אזורים שבהם תוכל לשפר את מסע הפרסום שלכם.

תוכלו לייעל מדדים רבים בכדי להוזיל את המחיר לקליק, ואף להגדיל את ההמרה. הגדרות כמו: מיקוד, טקסט של הפרסומת, אסטרטגיית מחיר.

כך תוכלו להגדיל את התנועה והמכירות עבור העסק שלכם על ידי שיפור מתמיד של האסטרטגיה השיווקית של הקמפיין. השגת יותר ממטרה אחת מקובלת לחלוטין ואף מומלצת.

בכדי להשיג תוצאות טובות יותר תצטרכו יותר ממסע פרסום אחד. לפחות 2 מסעות פרסום יאפשרו לכם לקבל תמונה כוללת של איזה קמפיין עבד טוב יותר, ואיך ניתן לייעל אותו עוד יותר.

תפריט נגישות אתר