כיצד לשחזר ולהחזיר את הנתונים שלכם מהדיסק קשיח!

Gradient Line

תוכן עניינים

שיחזור דיסק קשיח

מהו אובדן נתונים וכיצד מונעים זאת?

אובדן נתונים הוא בעיה נפוצה שיכולה לקרות לכל אחד. זה יכול להיגרם על ידי גורמים שונים, כגון התקפות תוכנות זדוניות, טעויות אנוש ואסונות טבע.

על מנת למנוע אובדן נתונים, עליכם תמיד לגבות את הקבצים שלכם על בסיס קבוע. עליכם גם ליצור נקודת שחזור מערכת למקרה שהכונן הקשיח פגום או נגוע בתוכנה זדונית ובמאמר זה נלמד איך לעשות שחזור דיסק קשיח.

ייתכן שתרצו לנסות להשתמש בתוכנת שחזור נתונים אם מחקתם בטעות קבצים או פירמטתם את הכונן הקשיח שלכם.

מהו דיסק קשיח, מדוע הוא חשוב ומהם הסוגים השונים?

דיסק קשיח הוא התקן אחסון נתונים המאחסן ומחזיר נתונים דיגיטליים באמצעות דיסק אחד או יותר קשיחים המסתובבים במהירות (מגשים) מצופים בחומר מגנטי. שחזור כונן דיסק קשיח הוא תהליך של אחזור נתונים שאבדו מדיסק קשיח פגום. השלב הראשון בתהליך הוא זיהוי סוג הכונן הקשיח והיצרן שלו. הסוגים השונים של דיסקים קשיחים הם:

  • דיסקים קשיחים קבועים/מונוליטיים.
  • דיסקים מגנטיים נשלפים.
  • כוננים היברידיים.

כיצד לשחזר את הקבצים שלכם כשהמערכת לא תאתחל?

שחזור דיסק קשיח היא סוג של תוכנה המשמשת לשחזור הנתונים שלכם כאשר המערכת לא מאתחלת. זה ידוע גם בתור תוכנת שחזור מערכת.

ישנן שתי דרכים לשחזר את הקבצים שלכם:

  • השתמשו בתוכנת שחזור דיסק קשיח כדי לסרוק ולשחזר נתונים שאבדו מהדיסק הקשיח.
  • השתמשו בתוכנת שחזור קבצים כדי לסרוק ולשחזר קבצים שאבדו ממחיצה, כונן USB או התקן אחסון אחר.

מהן השיטות המומלצות למניעת אובדן נתונים?

אובדן נתונים יכול לקרות מסיבות רבות, כגון כשל חומרה, טעות אנוש, התקפה זדונית או אסונות טבע. חשוב לנקוט באמצעים כדי למנוע אובדן נתונים לפני שזה קורה.

ישנן דרכים רבות למנוע אובדן נתונים ואחת השיטות הטובות ביותר היא גיבוי מחשב. זה יאפשר לכם לשחזר את הנתונים שלכם במקרה של אסון או אירוע אחר שעלול להוביל לאובדן נתונים. דרך נוספת היא שימוש בתוכנת הצפנה שגם תגן על הנתונים שלכם אם הם יאבדו או ייגנבו. ישנן גם שיטות אחרות כגון RAID ושיקוף דיסקים שניתן להשתמש בהן להגנה מפני תקלות חומרה וטעויות אנוש בהתאמה.

כיצד לשחזר קבצים שנמחקו כאשר מכשיר החיצוני פגום?

  1. אם אתם משתמשים בכונן USB, אתם יכולים לנסות לשחזר את הנתונים על ידי חיבורם למחשב אחר.
  2. אם המחשב השני מזהה את כונן ה-USB שלכם, תוכלו ללחוץ לחיצה ימנית על כונן ה-USB ולבחור "מאפיינים".
  3. לחיצה על הכרטיסייה "כלים"
  4. ולאחר מכן לחיצה על "שחזור מחיצה" תאפשר לכם לשחזר קבצים שנמחקו מכונן ה-USB שלכם.
  5. אם אתם משתמשים בכונן קשיח חיצוני, עדיף ליצור קשר עם חברת שחזור נתונים מקצועית כדי שהיא תוכל לטפל בכל הפרטים הטכניים של שחזור הנתונים שלכם.

כיצד להימנע מאובדן נתונים כתוצאה מתקלה בכונן קשיח ואיזה צעדים לנקוט בשלב הבא

כשל בכונן הקשיח הוא תופעה שכיחה, והיא עלולה להיות הרסנית. אולי אתם לא יודעים מה לעשות הלאה. חשוב לדעת כיצד לשחזר את הנתונים שלכם מכונן קשיח פגום לפני שתנקטו בצעדים אחרים.

במקרה של כשל בכונן הקשיח, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להפסיק את השימוש במכשיר באופן מיידי על מנת למנוע נזק נוסף. לאחר מכן, הוציאו את הכונן הקשיח ובדקו אותו לאיתור נזק פיזי שעלול להיגרם כתוצאה מתאונה או מתח חשמל.

אם אין נזק גלוי לעין בחלק החיצוני של הכונן הקשיח, ייתכן שגם בפנים אין אובדן נתונים. השלב הבא הוא להעתיק את כל הקבצים מהכונן הקשיח הפגום להתקן אחסון אחר.

רצוי כזה שאינו משתמש במדיה מגנטית כמו מקל USB או דיסק קשיח חיצוני  ולאחר מכן למחוק אותם ממיקומם המקורי לאחר העתקתם.

מהם הסוגים השונים של התקני אחסון נתונים?

ישנם מספר סוגים שונים של התקני אחסון נתונים המשמשים לאחסון מידע. מכשירים אלה הם מכניים או אלקטרוניים והם משתמשים בשיטות שונות לאחסון נתונים.

הסוג הנפוץ ביותר של התקן אחסון הוא הכונן הקשיח. זה ידוע גם בתור התקן אחסון מכני, מכיוון שהוא משתמש בדיסקים מסתובבים עם משטחים מגנטיים כדי לאחסן מידע. הסוג הבא של התקן אחסון שיש לנו הוא התקליטון. זהו מכשיר מכני המאחסן מידע באמצעות שדות מגנטיים על גבי דיסקט גמיש העשוי מחומר פלסטיק או מתכת.

בנוסף, יש גם כונני מצב מוצק שהם מכשירים אלקטרוניים המשתמשים בשבבי זיכרון פלאש, במקום דיסקים מסתובבים עם משטחים מגנטיים, כדי לאחסן מידע.

כמה עולה שחזור דיסק קשיח מקצועי ומי מספק אותו?

שחזור דיסק קשיח מקצועי הוא שירות שניתן על ידי חברות שחזור המידע. עלות השירות משתנה בהתאם לחומרת הבעיה. אם מחקת בטעות קובץ, אז זה יהיה זול יותר מאשר אם איבדתם את כל הנתונים שלכם בגלל התקפת וירוסים.

העלות של שחזור דיסק קשיח מקצועי תלוי במה שקרה למכשיר שלכם וכמה נתונים צריך לשחזר. הזמן שלוקח לשחזר קבצים שנמחקו מכונן קשיח חיצוני יכול להשתנות בהתאם לכמות הכתיבה לכונן מאז התרחשה המחיקה.

תפריט נגישות אתר