טיפים לשמירה על מטבח נקי, מבריק ומסודר

Gradient Line

תוכן עניינים

עיצוב מטבחים 1

מטבח נקי לא רק מספק סביבה נעימה לבישול ולאכילה, אלא הוא גם מסייע בשמירה על ההיגיינה. בכתבה הבאה, נדון בטיפים חיוניים שיבטיחו שהמטבח שלכם יישאר נקי, מאורגן ובטוח עבורכם ועבור משפחתכם.

הכתבה בשיתוף עם חברת עיצוב מטבחים מובילה בארץ. היכנסו לאתר החברה וצפו במטבחים שהיא מציעה ללקוחות בהם גם מטבחים שחורים מדהימים.

אל תשאירו אשפה במטבח

אחת הדרכים הפשוטות אך היעילות ביותר לשמור על המטבח נקי ונטול ריחות היא להוציא את פח האשפה ברגע שהוא מלא או כאשר יש ריחות לא נעימים. ריקון קבוע של פח האשפה יכול למנוע הצטברות של חיידקים ולהפחית את הסיכון למשיכת מזיקים.

נשפכו נוזלים? נקו אותם כמה שיותר מהר

אם לא תעשו זאת, הדבר יגרום לכתמים ודביקות על המשטחים במטבח. עשו לכם הרגל לנגב מיד את הנוזלים באמצעות מטלית נקייה וחומר ניקוי עדין. כך תמנעו מהם להתפשט או להפוך לקשים יותר לניקוי בהמשך.

עשו לכם הרגל ונקו את המטבח לאחר הבישול והאכילה

הקדישו זמן לנקות את משטחי המטבח והכלים שהצטברו. כך תוכלו לשמור על מטבח מסודר ונקי וגם תוכלו למנוע חיידקים ומשיכת מזיקים.

פנו את משטחי השיש ונקו אותם היטב

פינוי העומס ממשטחי השיש לא רק גורם למטבח שלכם להיראות מאורגן יותר אלא גם מקל על הניקוי. נגבו את משטחי השיש בעזרת חומר ניקוי עדין.

נקו את הכיור מדי יום

כיור המטבח יכול להכיל כמות משמעותית של חיידקים אם לא מנקים אותו באופן קבוע. עשו לכם הרגל לקרצף את הכיור מדי יום עם מים חמים וסבון או חומר ניקוי מחטא ייעודי. כך תוכלו למנוע הצטברות של חיידקים ולשמור על סביבה היגיינית להכנת מזון.

החליפו את הספוג לשטיפת כלים לעיתים קרובות

הספוגים ידועים כמקום גידול לחיידקים, ולכן חיוני להחליף אותם באופן קבוע או לנקות אותם ביסודיות לאחר כל שימוש. ניתן לחטא ספוגים על ידי השרייתם בתמיסת מים ואקונומיקה.

טפלו בקרש החיתוך

הקצו קרשי חיתוך נפרדים לבשר, דגים, לחם, ירקות ופירות. שטפו את קרשי החיתוך עם מים חמים וסבון לאחר כל שימוש.

נקו את המקרר והמקפיא שלכם

אם יש במקרר ובמקפיא, פריטי מזון שפג תוקפם, השליכו אותם מיד כדי למנוע ריחות וחיידקים.
נגבו את המשטחים הפנימיים בתערובת של מים וסודה לשתייה כדי לנטרל ריחות.

אחסנו את הסכינים שלכם בצורה נכונה

אחסון סכינים על השיש עלול להוות סכנה בטיחותית ולהגביר את הסיכון לתאונות, במיוחד במשקי בית עם ילדים. השקיעו בבלוק של סכינים או בפס מגנטי וכך תוכלו לאחסן את הסכינים בבטחה מחוץ להישג יד ולמנוע פציעות.

כמה מילים לסיכום...

על ידי שילוב הטיפים שהוזכרו לעיל בשגרת היומיום שלכם, תוכלו לשמור על סביבת מטבח נקייה, מאורגנת ובטוחה. זכרו שעקביות היא המפתח, אז עשו מאמץ ליישם טיפים אלה באופן עקבי כדי ליהנות מהיתרונות של חלל מטבח בריא ומזמין.

תפריט נגישות אתר