מה זה שכפול מפתחות?

Gradient Line

תוכן עניינים

שכפול מפתחות

שכפול מפתחות הוא תהליך העתקת או ייצור מחדש של מפתחות.

השכפול מתבצע על בסיס העתקה פיזית של הקומבינציה שעל המפתח, באמצעות מכונות כרסום קונבנציונליות. בשיטת שכפול זאת אי הדיוקים מועתקים למפתח המשוכפל. שיטת העתקת מפתח היא הנפוצה ברוב שכפולי המפתחות הנפוצים לבית ולרכב.

ייצור מפתח: בשיטה זאת השכפול מתבצע בהתאם לקודים הנותנים מידע טכני על עומקי החיתוך והיקפם וזאת בהתאם למידע אודות הקידוד שנמסר על ידי היצרן[1], ללא צורך במפתח המקורי. שיטת ייצור המפתח היא השיטה המדויקת ביותר לשכפול מפתחות והיא נפוצה לרוב במפתחות מוגני שכפול וכן במפתחות למוצרי נעילה ברמת אבטחה גבוהה. בשיטת שכפול זו מסתייעים גם במכונות כרסום בעלות בקרה ספרתית – המכונות גם מכונות CNC.

לאחר החיתוך, המפתח החדש מפורר ומקורצף במברשת תיל המובנית במכונה כדי להסיר שבבים שעלולים להיות מסוכנים למגע.

בקרת או הגנת שכפול היא היכולת לשלוט בהרשאות שכפול מפתחות. ההגנה מתבצעת באמצעות ייצור גלמים שונים המוגנים בפטנט והגבלת הפצתם לאזורים שונים, וכן דרישה של הצגת כרטיס שכפול המכיל קוד ייחודי של המפתח ומציג את קומבינציית הנעילה על גבי הכרטיס.

מהם גלמי מפתח?

לפני תהליך שכפול מפתח, על המנעולן למצוא חומר גלם דומה לזה של המקור. גורמים כגון עובי, אורך, רוחב וצורה חשובים לעתים קרובות בעת בחירת חומר הגלם המתאים להעתקה.

בעת הכנסת המפתח החדש למכונת השכפול, עליו להתאים בדיוק למפתח הגולמי.

מפתחות ריקים נמכרים למטרות שונות. אלה כוללים בין השאר טמבורינים ומשכפלי מפתחות. הם מיוצרים לעתים קרובות גם כאשר אתם רוכשים אחד מהמוצרים, כך שהם עשויים לכלול רשימה של השימושים הספציפיים שלהם בקטלוגים המגיעים איתם

מדינות מסוימות יצאו נגד שכפול מפתחות מסוימים המוגנים בפטנט, למרות שאפשרו למשכפלים לעשות זאת אם זה נאמר כפי שנכתב על ידי היצרן.

ברגע שפטנט יפוג, ייתכן שהוא לא יהיה מוגן יותר - עם זאת, הסכם הרישוי והאתיקה של החברה עשויים להמשיך להגביל את חלוקת המפתחות.

מה זה אומר רמת סיווג לשכפול?

מניעת שכפול מפתחות לא מורשים מתחלקת לכמה קטגוריות. והן:

ללא הגנה – אפשר להדפיס מפתחות רגילים ללא הגבלה. בעל המפתח שהושאל לחבר יכול לסמוך עליו שלא ישכפל אותו וזה מאפשר לייצר ריקים ללא הגבלה.

הגנה בינונית – חנויות שמייצרות עותקים של מוצרים מורשים לרוב לעשות זאת רק בנסיבות מסוימות. כמו כן, עליהם להציג כרטיס שעליו כתוב "השכפול מורשה" ו"אין לשכפל". הכרטיסים עצמם מכילים מידע מפורט על פרטי הפטנט של המוצר.

הגנה זו מספיקה בדרך כלל כדי להגן על המפתח שלכם. חנויות בעלות רמת הגנה נחשבות לחנויות מקצועיות והן יפעלו לפי הכללים של יצרני שכפול מפתחות מוגנים.

הגנה גבוהה –מדובר בהפקה די ייחודית וניתן להפיקה רק לאדם אחד. אם יש לכם גישה אליו ואתם רוצים להשתמש בו, אל תעתיק או תעתיק אותו בגלל תהליך הרישום הקפדני.

הגנה גבוהה ביותר –ישנם 2 סוגים עיקריים של מפתחות: חומרי גלם המשמשים ליצירת ריקים חדשים של מפתחות או עותקים ועותקים מאושרים מראש של מפתחות קיימים. חומרי הגלם מגיעים אך ורק ממפעל היצרן, והמשתמשים חייבים לשלוח טופס בקשה חתום על ידי ראש החברה שלהם כדי לחלק מפתחות רבים ככל שיצטרך.

בישראל אין רגולציה שמונעת מהיצרנים לבצע כפילויות מפתח. בשל כך, קיים סיכון גבוה להעתקה לא מורשית. בגלל החוק הזה בישראל, קיים גם פוטנציאל להטלת סנקציות על ידי היצרן או הרשויות.

אילו סוגי מפתחות ניתן לשכפל?

מפתח פלדלת - מפתח שייעודו הוא פתיחת רוב הדלתות שיותר מוגנות וחזקות מאשר דלתות סטנדרטיות.

מפתח מאסטר - מפתח מאסטר פותח כמעט כל דלת אפשרית ובנוסף גם את רוב המנעולים.

מפתח ברזל - משמש או למנעולים רגילים (לא של דלתות) או של דלתות פחות חזקות מפלדלת אבל הוא נחשב יותר מאשר מפתח אפס.

בנוסף לסוגים אלה יש גם מפתחות שהם יותר קשורים למכניקה. והעלות שלהם נעה בין 300 -150 שקלים חדשים וגם זה תלוי בהתאם לשימוש שלהם.

סוגי המפתחות:

מפתח לרכב - משמש לפתיחת ונעילת הרכב ובנוסף לרכבים ישנים גם אחראי להתנעת הרכב.

בנוסף יש גם מקומות שמשכפלים שלטים לשערים חשמליים על ידי קידוד הקוד של השער בשלט. ניתן למצוא שירות זה באותו מקום של שכפול מפתחות רגיל.

תפריט נגישות אתר