כיצד להימנע מבעיות עם שוכר שלא משלם דמי שכירות בזמן

Gradient Line

תוכן עניינים

שוכר שלא משלם דמי שכירות

שוכר הוא אדם השוכר בית, דירה או מגורים אחרים. אדם זה בדרך כלל גר בבתים ודירות שאינם מקום המגורים העיקרי שלו. הוא עשוי להיות סטודנט, אדם עם הכנסה נמוכה או פנסיונר. ברוב המקרים, לשוכר דירות יש הסכם שכירות עם בעל הדירה שלו המתאר את זכויותיו וחובותיו.

לדייר זה יש את הזכות להשתמש וליהנות מהמקום למטרות אישיות ולא מסחריות. כמו כן, הוא יהיה אחראי לתחזוקת הנכס, כגון ניקיון ועדכון שלו בכל בקשות תחזוקה.

דייר עלול להתפנות אם הוא שוכר שלא משלם דמי שכירות בזמן או אם הוא מפר את תנאי הסכם השכירות שלו. כאשר הדייר לא משלם שכר דירה בזמן, זו יכולה להיות חוויה מלחיצה עבורכם כבעלים. תצטרכו לעבור תהליך של פינוי שוכר שלא משלם דמי שכירות על מנת להחזיר את הדירה לרשותכם.

במקרה של פינוי, על המשכיר לנקוט בצעדים משפטיים נגד השוכר שלו ולאחר מכן להמתין להחלטת בית המשפט. התהליך מורכב ודורש הרבה ניירת. על המשכיר להגיש תביעת פינוי לבית המשפט, הנעשית לרוב על ידי שליחת הזמנה לדין ותלונה לכתובת הידועה האחרונה של השוכר או על ידי מסירת ניירות בביתו או במקום עסקו.

לפני כל תהליך מסוג זה חשוב להיוועץ עם עו”ד מקצועי אשר מתמחה בתחום.

כדי להקל עליכם, אנו ממליצים על עורך דין אלי מור - המתמחה בפינוי שוכר ודיני מקרקעין. תוכלו למצוא אותו בכתובת האינטרנט הבאה: https://www.law4youth.com/

מדוע שוכר שלא משלם דמי שכירות בזמן מצריך התחשבות מצד בעל הבית

דיירים לרוב אינם משלמים את שכר הדירה שלהם מסיבות שונות. יכול להיות שהם לא מודעים להשלכות, לא רוצים שיפנו אותם, או שהם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם לשלם. חלקן נובעות מטעויות של המשכיר, חלקן נובעות מטעויות של השוכר, וחלקן נובעות מנסיבות שאינן בשליטת המשכיר או השוכר.

להלן כמה סיבות מדוע שוכר שלא משלם דמי שכירות בזמן מצריך התחשבות מצד בעל הבית:

  • חוסר מודעות: דיירים שלא משלמים את שכר הדירה אינם מודעים להשלכות הנלוות לאי תשלום שכר הדירה וכמה זה יעלה להם בטווח הארוך. הם עשויים לחשוב שאם לא ישלמו את שכר הדירה שלהם במשך כמה חודשים, הם לא יצטרכו לדאוג לגבי פינוי או ציון אשראי שלילי. עם זאת, זה לא נכון. אם שוכר לא ישלם את שכר הדירה שלו במשך זמן רב מדי, הוא עלול בסופו של דבר לאבד את הפיקדון שלו ויהיה אסור עליו לשכור בעתיד
  • אין לו מספיק כסף: ייתכן שהדייר לא יוכל לעמוד בשכר הדירה בגלל שהוא פוטר מעבודתו או בגלל שהיו לו הוצאות בלתי צפויות שהוא לא יכל לעמוד בהם
  • הוא עסוק מידי: השוכר עשוי להיות עסוק מדי בדברים אחרים בחיים מכדי לדאוג לשלם את שכר הדירה שלו בזמן או בכלל

כיצד לפנות מהנכס שוכר שלא משלם דמי שכירות

כאשר שוכר לא משלם שכר דירה בזמן, יכול המשכיר לפנות את השוכר בשל אי תשלום דמי שכירות. ישנן סיבות מסוימות לפינוי בגין אי תשלום דמי שכירות, והסיבות הללו משתנות בהתאם לחוקי המדינה.

מדינות מסוימות דורשות מבעלי הדירות להמתין עד שיעשו שלושה ניסיונות לקבל את כספם מהשוכר לפני שהם יכולים להמשיך עם פינוי. אחרות דורשות מהם להמתין עד לאחר מתן הודעה לפני המשך פינוי.

ישנן שתי דרכים לפנות דייר: על ידי הגשת מעצר בכוח או על ידי הגשת מעצר שלא כדין. ההבדל הוא בעמלות התהליך שתצטרכו לשלם בעת ביצוע אחד מאלה. עמלות הליך הפינוי משתנות בהתאם לחוקי המדינה והאם בעל הבית מוכן להמשיך עם זה או לא. הסיבות הנפוצות ביותר הן שהשוכר מפר את הסכם השכירות או הפר כלל בהסכם השכירות שלו.

שמחנו לספק לכם את המידע הרלוונטי לנושא שוכר שלא משלם דמי שכירות, מקווים שנהנתם מקריאה של מאמר זה ואף שלמדתם דברים חדשים בנושא, למאמרים נוספים מוזמנים לבקר באתרנו.

תפריט נגישות אתר