איך לשפר מהירות אתר

Gradient Line

תוכן עניינים

מהירות אתר

מהי מהירות אתר?

מהירות האתר היא גורם מפתח בחוויית משתמש. זהו אחד הגורמים החשובים ביותר באופטימיזציה של שיעור ההמרה.

מהירות האתר נמדדת לפי זמן הטעינה שלו, מה שמציין כמה זמן לוקח לאתר להיטען במלואו ושמיש עבור המשתמש. ניתן לעשות זאת על ידי הסתכלות על הזמן שלוקח לדפדפן להתחיל להוריד תוכן משרת, או על ידי מדידה של כמה זמן לוקח לעיבוד מלא של כל התוכן בדף.

כדי לשפר את מהירות האתר, על מנהלי אתרים לבדוק תחילה מה גורם לאתר שלהם להאט ולאחר מכן ליישם פתרונות שיעזרו בבעיה זו.

זמן טעינת דפי אינטרנט, מהירות אתר, מהירות טעינת דפים.

זמן טעינת דפי אינטרנט הוא הזמן שלוקח לדפדפן אינטרנט לטעון את דף האינטרנט במלואו. זה נמדד בשניות ויכול להיות מושפע מגורמים רבים כמו גודל דף האינטרנט, מספר התמונות בדף וזמן השהייה ברשת.

מהירות האתר היא כמה מהר האתר שלך נטען כאשר אנשים מבקרים בו. זה נמדד לרוב בשניות או בשברירי שניות (מילישניות). מהירות האתר יכולה להיות מושפעת מגורמים רבים כמו מיקום שרת, אופטימיזציה של שרת ושמירה במטמון. מהירות טעינת העמוד מתייחסת למהירות הטעינה של דף אינטרנט מתחילתו ועד סופו. הבנת מהירויות האינטרנט חשובה מכיוון שהיא תשפיע על חווית המבקרים שלך באתר שלך.

מדוע מהירות האתר בעצם חשובה?

מהירות האתר חשובה כי היא משפיעה על חווית המשתמש. אתרים איטיים הם מתסכלים לשימוש ובזבוז זמן. מהירות גבוהה יותר של אתר פירושה שהמשתמש יכול להשיג את מה שהוא צריך מהר יותר, מה שמוביל לשביעות רצון גבוהה יותר של הלקוחות.

מהירות האינטרנט הממוצעת בצפון אמריקה היא כ-50 Mbps, ומספר זה גדל מדי שנה. עם זאת, זה לא אומר שאתה צריך רק להתמקד בהפיכת האתר שלך למהיר עבור אנשים בצפון אמריקה; אתה צריך גם לעשות את זה מהר עבור אנשים במדינות אחרות. למשל אצלנו, בישראל.

מהירות האתר חשובה ממספר סיבות. אחת הסיבות החשובות ביותר היא שזה משפיע על דירוג ה-SEO של האתר שלך. זמני טעינה איטיים ישפיעו לרעה על דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל.

כיצד להפחית את מספר בקשות HTTP באתר שלך

מספר בקשות HTTP באתר הוא גורם חשוב למהירות האתר.

ישנן דרכים שונות לשפר את מהירות האתר שלך ולהפחית את מספר בקשות ה-HTTP באתר שלך.

ראשית, אתה יכול להשתמש ב-CDN כדי להפחית את זמן הטעינה של האתר שלך ולהקטין את מספר בקשות ה-HTTP. שנית, אתה יכול להשתמש במטמון כדי לשמור במטמון נכסים סטטיים כגון קבצי CSS ו-JS שלא צפויים להשתנות לעתים קרובות. זה יעזור להפחית את מספר בקשות ה-HTTP על ידי הגשת גרסאות שמור במקום זאת. ולבסוף, אתה יכול להשתמש במטמון של דפדפן כך שדפדפנים שומרים קבצים מקומיים במקום לבקש אותם מהשרת שלך בכל פעם שהם מבקרים באתר שלך.

אופטימיזציה לאתר היא תהליך של הפיכת האתר שלך למהיר יותר, בטוח יותר וקל יותר לעדכן.

ישנן דרכים רבות לשפר את מהירות האתר שלך. דרך אחת היא להפחית את מספר בקשות ה-HTTP באתר שלך על ידי שילוב של כמה שיותר קבצים לקובץ אחד. זה גם יקטין את זמן הטעינה ועשוי לעזור בדירוג SEO.

אתה יכול גם להשתמש ב-CDN (Content Delivery Network) המאחסן עותקים של הנכסים הסטטיים שלך במספר מרכזי נתונים ברחבי העולם, כך שמבקרים מאזורים שונים יקבלו את התוכן שלהם מהשרת הקרוב אליהם והדבר יקצר את זמן הטעינה.

כיצד לייעל גדלי קבצי תמונה לזמן טעינה מרבי

גדלי קבצי תמונה הם גורם מרכזי בזמן הטעינה של אתר אינטרנט. אופטימיזציה של גדלי קבצי תמונה משפרת את זמן הטעינה של האתר שלך.

ראשית, עליך להתחיל בהסתכלות על גודל התמונות שלך ואיזה סוג דחיסה הן משתמשות. אם אתה משתמש בקובצי JPEG, ודא שאתה משתמש בהגדרת האיכות הנמוכה ביותר האפשרית עבור תמונות אינטרנט. אם אתה משתמש בקובצי PNG, ודא שיש להם לא יותר מ-256 צבעים ואל תשתמש בשקיפות אם אין צורך בכך.

אתה יכול גם להקטין את גודל הקבצים על ידי הקטנת ממדי התמונה או חיתוך שלהם לחלק החשוב ביותר של התמונה. לבסוף, הסר מטא נתונים מיותרים מהתמונות שלך כמו נתוני EXIF שרק מאט את זמני הטעינה של האתר שלך עוד יותר.

תמונות הן תורם מרכזי לזמן הטעינה של אתר אינטרנט. למעשה, תמונות מהוות עד 50% מזמן הטעינה הכולל של רוב האתרים. הסיבה לכך היא שהתמונות בדרך כלל גדולות בגודלן ולוקח יותר זמן להורדה.

הדרך הטובה ביותר לייעל גדלי קבצי תמונה לזמן טעינה מקסימלי היא באמצעות העצות הבאות:

  • צמצם את ממדי התמונה שלך
  • שנה את גודל התמונות שלך לפני העלאתן
  • דחוס את קובצי ה-JPG שלך
  • בצע אופטימיזציה של PNGs

תפריט נגישות אתר