אבטחת ענן: הגנה על השמיים הדיגיטליים

Gradient Line

תוכן עניינים

יותר עסקים וחברות פונים לפעילות בענן וזאת בשל יכולות הגמישות, המדרגיות והעלות-תועלת המושגת בעבודה זו. מכאן אפשר להבין כי אבטחת ענן מעולם לא הייתה חשובה יותר וכשאנחנו מתייחסים לאבטחה אנחנו מדברים על מדיניות הפעילות, הטכנולוגיה, שפע היישומים ותהליכי הבקרה.

היום ישנם כל כך הרבה נתונים בענן וכל עסק וחברה חייבים לוודא כי הם שומרים על אלה, למען החברה ולמען הלקוחות. עבור אלו שכבר עובדים בענן ואלו שחושבים להתחיל נכתב מאמר זה אשר יסביר את חשיבות האבטחה, יגע באתגרים השונים ובפתרונות.

חשיבות אבטחת ענן

אבטחת ענן היא קריטית בימים אלו כיוון שהיא לא רק מגנה על הנתונים אלא גם מפני פריצות, אובדן מידע וגישה לא מורשית. ככל שיותר נתונים מאוחסנים ומעובדים בענן כך ההשפעה הפוטנציאלית של איומי אבטחה מתעצמת. אמצעי אבטחה יעילים יהיו כאלה שעומדים בתקנות, מגנים על פרטיות הלקוחות ושומרים על שלמות הפעילות העסקית במסגרת הענן.

בעולם בו רבים כל כך עובדים מרחוק יש צורך בשיתופי פעולה נרחבים והתייחסות רבה לנושא של אבטחת סייבר חזקה. אלו הם חלק מהאתגרים שיכולים לעלות בדרך:

  • פריצת מידע ואובדן נתונים – אחד האיומים על מחשוב הענן הוא הסיכון לפרצות ולאובדן נתונים, מה שיכול לפגוע בפעילות העסקית, במוניטין וישירות בכספים.
  • בעיות משפטיות – עבודה בענן ללא התייחסות לנושא אבטחת מידע עלולה לעורר בעיות משפטיות ובמיוחד כאשר ישנה התעסקות בנושאים ומידע רגיש.
  • ניהול גישה – במסגרת עבודה בענן יש לנהל את הגישה לענן, לנתונים ולמרכיבים השונים שבו. יש לקבוע משתמשים מורשים ודרגות הרשאה בהתאם לרגישות המידע.
  • אבטחת נקודות קצה – העבודה בענן יכולה להתבצע ממקומות שונים, חלקם יכולים להיות ציבוריים ולכן אחד האתגרים הוא ביכולת לאבטח את נקודות הקצה.

אלו חלק מהפעולות שניתן לבצע כדי להבטיח פעילות תקינה בענן:

הערכות אבטחה סדירות

יש לבצע סקירה אחת לתקופה ולהעריך את מידת הפגיעות בענן. אין לצאת מנקודת הנחה כי הפעילות תקינה וזאת כיוון שלא ניתן לראות את האיומים השונים. חשוב לבצע סקירה תקופתית וזאת כדי לאתר את נקודות החולשה בענן ולבצע שיפורים בהתאם לצורך.

הצפנת מידע

חשוב מאד לבצע הצפנת מידע של כל הנתונים ואין זה משנה מאיזו תקופה הם ומה המקור שלהם. כל עסק חייב להבין את חשיבות המידע שברשותו וגם אם נדמה כי מדובר על מידע שמידת הרגישות שלו נמוכה יש לצאת מנקודת הנחה שהוא יכול להיות יקר ערך לגורם עוין.

בקרות גישה חזקות

יש לנהל בצורה חכמה ונכונה את הגישה לענן כאשר ישנן מערכות ניהול וזהות גישה שמבטיחות שרק האנשים הרלוונטיים יוכלו לגשת אל המידע. בתוך הגישה יש להתייחס לאימות כפול, להדרכת העובדים בכל הנוגע לשימוש בענן ולגיבוי נכון ומתאים של הנתונים.

התייעצות מקצועית

חברה מקצועית אשר מסייעת בכל תחום הענן היא הכתובת בשלבי הפעילות השונים. החברה תוכל לייעץ בכל תהליך הטמעת הענן, ניהולו התקין ובבדיקות קבועות. חברה כמו https://www.ccc.co.il תהיה הכתובת המתאימה לעבודה מאובטחת.

תפריט נגישות אתר